reklama

Výlet, ktorý mení životy...

Pre niekoho možno nudný príbeh, čítanie na skrátenie chvíle..Pre mňa dôležitá podstatná informácia a zároveň prosba na každého jedného, kto si tento blog prečíta..Nikdy predsa nevieme..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Nedávno som navštívila Národnú transfúznu službu v Bratislave na Kramároch. Privítala ma veľmi milá pani, ponúkla ma čajom, podala mi pero a požiadala ma, aby som vypísala dotazník. Na tom by nebolo nič zvláštne, aj keď je pravda, že v dnešnej dobe sa málo kedy stretnete s tak ústretovými a milými ľuďmi. Po odbere vzorky a krátkom rozhovore s pánom doktorom som bola pripravená na odobratie 450ml krvi, čo je priemerne jedna desatina z množstva krvi v ľudskom organizme. Posadila som sa na kreslo, zaujala polohu ležmo, pretrpela 2 nepríjemné sekundy počas vpichnutia ihly do mojej neviditeľnej žily a už som len spokojne sledovala ako sa priesvitný vankúšik napĺňa mojou vzácnou tekutinou- krvou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Človek by si myslel, že si za ten čas stihne aspoň na chvíľu pospať, no ani takému rýchlo spáčovi ako som ja sa to nepodarilo, keďže celý proces netrval dlhšie ako 10minút (po dlhých matematických výpočtoch som usúdila, že to nie je ani jedna milióntina z nášho života). Následné vytiahnutie ihly, pár úsmevov od sestričky, ktorá ma obklopila samými dobrotami- croissanty a keksíky predsa chutia ľuďom v každom veku.. Určite sa vám zdá zvláštne, prečo vám to všetko opisujem aj s dlhými a nudnými podrobnosťami. Koho už len zaujíma môj nudný výlet na nejakú transfúznu stanicu. A práve v tom je ten problém. Nie je to len nejaká transfúzna stanica. Je to miesto, vďaka ktorému sa doktorom na celom Slovensku podarilo a každodenne sa im darí zachrániť veľké množstvo životov. Ľudských životov, bez rozdielu na pohlavie, vek, či národnosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O to viac ma zarazila odpoveď na moju otázku, koľko ľudí predo mnou prišlo v ten deň darovať krv.. Odpoveď bola pre mňa viac ako zarážajúca. Len 7 ľudí z tak veľkého mesta, akým je Bratislava (465 327 obyvateľov). Pre niekoho je to možno šťastné číslo, pre pracovníkov Národnej transfúznej služby je to zlý sen. Sami si dobre uvedomujú, že nie všetka krv bude môcť byť použitá, čo znamená, že nie každému zranenému bude môcť byť poskytnutá pomoc, čím sa zväčšuje množstvo zaplnených miest na našich cintorínoch. Ale dosť! Mojim cieľom nie je priviesť vás do pesimistického stavu, a už vôbec nechcem aby ste ronili bezvýznamné slzy. Tým nikomu nepomôžete. Skúste sa skôr zamyslieť, či 15minút vášho času nestojí za záchranu minimálne jedného ľudského života. Či je naozaj taký veľký problém, každé tri (čitatelia páni) alebo štyri ( milé čitateľky dámy) mesiace namiesto vysedávania pred televízorom, praním alebo inej, pre ľudstvo bezvýznamnej činnosti, vstať, vziať svoje kamarátky alebo kamarátov a spraviť si menší výlet- výlet, ktorý venujete niekomu inému. Niekomu, komu svojim činom možno pripravíte druhé narodeniny a darujete mu možnosť žiť!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Poznámka pod čiarou: (nenútený spôsob pre obohatenie vašich poznatkov)

Národná transfúzna služba má svoje pobočky vo všetkých veľkých mestách:

BRATISLAVA - KRAMÁRE, BRATISLAVA - RUŽINOV, BANSKÁ BYSTRICA, KOŠICE, MARTIN, NITRA, NOVÉ ZÁMKY, POPRAD, PREŠOV, TRENČÍN, TRNAVA, ŽILINA

Všetky dôležité informácie nájdete na ich internetovej stránke www.ntssr.sk

Andrea Vozárová

Andrea Vozárová

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Nechoď vždy len po vychodených cestách, lebo vedú len tam, kde už boli iní." A.G.Bell Zoznam autorových rubrík:  Moje vecičkySúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu